Necip Fazıl Kısakürek


  • Abdulhamid`i anlamak herşeyi anlamak olacaktır.
  • Diz çök ey zorlu nefs, önümde diz çök.
  • İnsandır sanıyordum mukaddes yüke hamal, hamallık ki sonunda ne rütbe var ne de mal.
  • İşte iz, geliniz, toprak post, Allah dost.
  • Beni kimsecikler okşamaz madem, öp beni alnımdan; sen öp seccâdem.
  • İnsan bu su misali kıvrım kıvrım akar ya, bir yanda akan benim diğer yanda Sakarya.
  • Zamanın çarkları sizi yürütüyor, zamanın çarkları beni öğütüyor..
  • Devler gibi eserler bırakmak için, karıncalar gibi çalışmak lazım.
  • Salaklık bulaşıcıdır.
  • Yol onun varlık onun,gerisi hep angarya. Yüz üstü çok süründün, ayağa kalk Sakarya.
  • Tomurcuk derdinde olmayan ağaç, odundur.
  • Zaman insanları değil, armutları olgunlaştırır.
  • Kökünü beğenmeyen dal ve dalını beğenmeyen meyve olgunlaşmadan çürür.
  • Tereddüt edersen bacakların seni taşımaz. Yürüyeceğim de, bas ve yürü!
  • Çile kapısından erişilecek dünyayı bilseydin, yatağını yorganını satardın.
  • Cevabımın şiddetinden susuyorum!
  • Mâsum, küçücük bir taşın beresi üzerine flaster yapıştırmak ne demek? Haklı, koca bir güllenin yere sereceği leşinin üstünü örtecek kanlı kefenden ne haber?
  • Dün geçti bugünü düşünüyorum, yarın var mı? Gençliğine güvenme, ölenler hep ihtiyar mı?
  • Fikrin olduğu her yerde şiddet, operatörün neşteri gibi bir nimet, olmadığı yerde de kaatilin bıçağı şeklinde bir âfettir.
  • Fikirde, sanatta, anlayışta, anlatışta, buluşta, tutuşta, dağıtışta, toplayışta ve nihayet yaşanmaya değer hayatın ölçülerini billûrlaştırma işinde dünyanın en büyük adamı olmak isterdim; nefsim için değil de, sırf O’nun ümmetinden en hakîr ferde düşen liyakat payını ve üstünlük derecesini göstermek için…
  • Zamanı kokutanlar mürteci diyor bana; Yükseldik sanıyorlar, alçaldıkça tabana.
  • Ölüm güzel bir şey, budur perde arkasından haber, güzel olmasaydı ölür müydü Peygamber!
  • Rahminde cemiyetin ben doğum sancısıyım, mukaddes emanetin dönmez davacısıyım !
  • Sizde olan tükenir onda olan sonsuz, Feza sizin olsa ne yapacaksınız Onsuz.
  • Ölüm ölene bayram, bayrama sevinmek var; Oh ne guzel, bayramda tahta ata binmek var!..
  • Felsefe; çürük cevizlerle dolu bir denizde sağlam cevizi aramaktır.
  • Anladım işi sanat Allah’ı aramakmış,Hakikat bu, gerisi yalnız çelik-çomakmış.
  • Gaye tek, ölmemek.
  • İnsan üç beş damla kan, ırmak üç beş damla su: Bir hayata çattık ki, hayata kurmuş pusu
  • Büyük randevu… Bilsem nerede, saat kaçta?
  • Tabutumun tahtası, bilsem hangi ağaçta?
  • Bir kız öğrenciyi, başını örttüğü için tahsil hakkından mahrum etmek, İstiklal savaşı başlarında ve Maraş’ta, düşmanlar tarafından başörtüsü çıkarılıp düşürüldüğü için başlayan milli şahlanışın ruhuna tükürmektir.
  • Zaman ancak armutları olgunlaştırır
  • Allah’ın on pulunu bekleyedursun on kul Bir kişiye tam dokuz, dokuz kişiye bir pul…bu taksimi kurt yapmaz kuzulara şah olsa yaşasın kefenimin kefili karaborsa…
  • Reklamlar

    Bir Cevap Yazın

